زکریازکریا، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه و 14 روز سن داره

بزرگ مرد کوچک:زکریا

زبان که می گشایی حال دل من دیدنی ست...

1392/11/7 13:23
نویسنده : مامان زکریا
283 بازدید
اشتراک گذاری
مدتیه به مابقی شگفتی آفرینی هات کلمات رو هم اضافه کردی دلبندم
شاید از منظر عقل ناکامل من گاهی بهت بگم: مامانی درست اینو بگو یا اونو بگو
ولی بعدش خودم فکر می کنم مگه میشه تکامل رو از روند رشد حذف کرد؟!
بعدش میشینم و لغت به لغتی که از ذهن لایتناهیت می گذره و به زبان کوچکت جاری می شه حلاجی می کنم...
تا اونجایی که حافظه ام یاری بده امروز می خوام بعضی از گفته هاتو واست ثبت کنم 
--------------------------------
کوتِ من نه من سد آ کوتِ من آ گرم : (کت من نباشه بپوشم سردم میشه اگه کت بپوشم گرمم میشه)
آدا پاشو بیم آب من : (مامان پاشو بریم به من آب بده)
من ام ام : (غذا بده بخورم)
مامان پوزوگ کولات به به ام : (مامان بزرگ به من شکلات خوشمزه داد)
دایی2 عزیز : (دایی محسن عزیز)
آدا - بابا نازی : (مامان و بابا نازن)
آن آن بابا پاکینگ خا: (ماشین بابا توی پارکینگ خوابیده)
دودوبا   ام  : (پاستیل خوردم ) - البته الان دیگه یاد گرفته بگه پاسیل( بدون ت)
تلفظ کلمات از زبان زکریا:
دل ای دل : دلستر
پیته: پسته
پاشو بیشین: پاشو بریم
تا سرسر بیم (بریم تاب تاب و سرسر- قصربادی-)
مینه: میوه
بازی باز پسر نه (اسباب بازی به سپهر نمیدم!)
بتا بتا من (کتاب برام بخوان)
لتن: لطفا
ریز زیز: زیر میز
لشم: روشن
چیک چیک: وقتی که میخواد گوشت غذاشو واسش تکه تکه کنم
عمو؛عمه؛آله؛(خاله)
دوسی من: دوست من
هووووووووووووو: هواپیما
هوهوچی چی: قطار
دوشک دوش: تفنگ
توکته توکته: اسب
تخ: تخم مرغ
چایی پا: چایی پنیر
گاگاشی: دفترنقاشی
بیم بف : بریم برف بازی
ناننجی: نارنجی
ناننجی: زرد
ناننجی: سبز
تعجب نکن! این سه تا رنگ هر سه از نظر زکریا ناننجیه!
و خیلی کلمات دیگه که هرکدوم یه دنیاست...
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)