زکریازکریا، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 24 روز سن داره

بزرگ مرد کوچک:زکریا

من...

1393/12/11 10:38
نویسنده : مامان زکریا
1,523 بازدید
اشتراک گذاری

توی تاکسی نشستیم

زیپ کیفم رو باز می کنم تا کیف پولم رو دربیارم.

زکریا همین حین میگه:

مامان من حساب می کنم.

و دستش رو میبره توی جیب کاپشنش و یه دونه پانصدی درمیاره.

و میگه: بفرمایید آگاه راننده.

حالا یه هزار تومانیش کمه

من موندم هم از ذوق و هم از فکر...

که ناگهان راننده با لحنی مهربان و سرشار از لطف بدون اینکه تو ذوق دردانه ی مستقل شده ما بزند گفت:

خدا برکت بده پسر جان

مردی شدی برای خودت.

غرور و نشاط و حس بزرگی سراسر وجود زکریا رو گرفته بود.

لبخندی زد و نگاهم کرد.

چون صندلی عقب نشسته بودیم زکریا برای پرداخت کرایه باید می ایستاد تا بتونه پول رو به دست آقای راننده بده.

همون موقع من یک هزار تومانی توی جیبش گذاشتم.

وقتی نشست گفتم مادر اون یکی پولت هم باید بدی به آقای راننده.

و اشاره کردم به جیب کاپشنش.

کمی تعجب کرد و گفت: دوباره؟

گفتم: آره اون مقدار کمه آخه راهمون بیشتر از اون مقدار بود.

دیگه سوالی نپرسید و اون هزاری رو هم داد به آقای راننده.

نمیدونم من خوشحال تر بودم یا زکریا

وجود کوچکش را مردی بزرگ احساس کردم.

پسندها (4)

نظرات (16)

نسیم مامان آبتین
12 اسفند 93 9:07
آفرین به این بزرگ مرد کوچک
مامان زکریا
پاسخ
ممنون نسیم جون
مامان نازنین زهرا
12 اسفند 93 10:19
از روش تربیتیتون واقعا لذت میبرم ...هربار که میخونمتون حرف تازه ای دارین .....من آینده روشن زکریا جون را میبینم انشاالله....خدا حفظش کنه بزرگ مردتون را
مامان زکریا
پاسخ
با دعای خیر شما آرزوی ما هم فقط همینه
گهواره
13 اسفند 93 13:35
افتخار آمیزه حس مردانه ی پسرک... معلومه تربیت دهندگانش کارشون رو خوب انجام دادن!
مامان گلشن
13 اسفند 93 19:55
دقیقا میتونم چهره شو تصور کنم که چشمهاش برق میزده. .دستت درد نکنه عزیز خاله که هوای خواهرم رو داری ..
رها
14 اسفند 93 9:55
روش تربیتیتان عالیست
مامان زکریا
پاسخ
ما شاگردی می کنیم بانو
مادر خانومي
17 اسفند 93 12:30
سلام عزیزم. آقا شده واسه خودش. من رمز ندارم عزیزم
مامان زکریا
پاسخ
قربونت برم رمز رو هم فرستادم
انسان ناب
19 اسفند 93 15:29
ماشاالله ب گل پسر
مامان امیرصدرا
22 اسفند 93 21:57
سلام دوست خوبم خدا این بزرگ مرد کوچک را حفظش کند
مامان امیرصدرا
22 اسفند 93 21:59
خوشحال میشم به من هم رمز بدید
مامان زکریا
پاسخ
با کمال میل دوست عزیز
الهه مامان سلما
12 فروردین 94 2:05
مو ب تنم سیخ شد زهرا.. خدا براتون حفظش کنه این مرد نازنین رو...سرباز آقا باشه انشالا
مامان زکریا
پاسخ
ان شالله با دعای خیر شما
منصوره
15 فروردین 94 13:54
سلام عزیزم سالی پر ازشادی براتوووون آرزومندم سال خوبی داشته باشین
مامان زکریا
پاسخ
سلام مهربونم برای شما هم همینطور باشه ان شالله
رها
17 فروردین 94 13:27
سلام دوست مهربانم سال نو مبارک، سالی پر از خیر و برکت و سعادت و سلامت و سرشار از کامیابی و خوشبختی برای شما آزرومندم،دوستتان دارم
مامان زکریا
پاسخ
سلام مهربونم این دعاهای ناب توشه ی زندگی ماست ممنون
رها
17 فروردین 94 13:27
سلام بانو کجایی زهراسادات عزیزمدلمان برایتان تنگ شده است
رها
19 فروردین 94 12:11
سلام ،کجایید بانو
مامان زکریا
پاسخ
واقعا خودمم نميدونم !!!!
مامان نازنین زهرا
24 فروردین 94 12:50
کجایین خانم ...بهارشده وبلاگتون سرده هنوز
مامان زکریا
پاسخ
سلام عزیزم نمره م صفرررررره مگه نه؟؟؟؟؟
kosar
26 فروردین 94 20:36
What a beautiful text! Little had was great lots of hugs
مامان زکریا
پاسخ
ما hello بیشتر بلد نیستیم ترجمه کنیم !