زکریازکریا، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

بزرگ مرد کوچک:زکریا

پسر داریم پنجه طلا...

1393/11/19 9:58
نویسنده : مامان زکریا
1,361 بازدید
اشتراک گذاری

کی گفته دخترا باید کدبانو باشن...خسته

پسرا باید پا بندازن رو پا تخمه بشکنن پای تلویزیون!کچل

هرچند زمونه ی ما بیشتر این شکلی بود ولی...

به نظر من اگه پسرا یاد بگیرن کار خونه یعنی چی؟

بزرگ که بشن میدونن چطور از بانوی خونشون قدردانی کنن.

به جون خودم!

بدونن هر کاری چقدر زحمت داره چه آشپزی که فوق زحمت هاس چه کارهای دیگه...

اینه که ما برنامه ریزی بلند مدتمان را شروع نموده ایم برای یاد دادن کار خونه به زکریا

آی عجب دوست داره!

آی عجب دوست داره! 

دیدنی هااااااااااااا

جونم براتون بگه گل پسر ما ظرف می شوره ! به سبک و سیاق خودش! (البته نمیزاریم آب بازی کنه)

کف بازی مجازه

خونه جارو برقی می کشه به سبک و سیاق خودش

کیک و شیرینی می پزه به سبک و سیاق خودش

طرف گاز فعلا نمیزاریم بره!

چند تا مزیت داره این کار:

1- کاری بار میاد نه تنبل

2-دیگه خونه رو ریخته پاشیده نمیکنه چون وقتی بهش میگم حیف نیست خودت تمیزش کردی هاااااااااا

3-  با لذت بیشتری از خوراکی هایی که درست کرده می خوره.

4- معنی زمان و انتظار کشیدن رو درک می کنه چون نسل امروز نسل بی حوصله ای هستن و خیلی زود همه چی رو می خوان . اصلا عادت ندارن برای چیزی انتظار بکشن (هرچند مسببان اصلیش هم خود والدین هستنعینک)

مثلا وقتی میگم این کیک یا بیسکوئیت باید نیم ساعت توی فر بمونه بعد حاضر میشه

یا این ژله باید یک ساعت توی یخچال باشه

یا ...

5- یاد میگیره که کار خونه فقط وظیفه ی مادر خونه نیست

حالا اینا رو همه گفتم بعدش هم باید بگم: دنبال دستش هم جارو می کشیم 

هم هر جا رو گرد گیری کرده دوباره گرد گیری می کنیم

هم ظرف ها رو باید آب کشی کنیم

هم ...

می خوام بگم خیلی هم شسته رفته انجام نمیده ولی مهم اینه که دقت می کنه شسته رفته انجام بده

مهم اینه که من از کارش تشکر می کنم

از همکاریش تشکر می کنم

می فهمه که حضورش مهمه

تاثیر گزاره

قابل تحسینه

و کارآمده...

ما اصلا کدبانو در شیرینی پزی نیستیم

بیسکوئیت هم چون خیلی راحته فرت و فرت می پزیم

این ژله ای که الان عکسشو میزارم

زکریا فول فول شده

میگه مامان آب داغش رو تو بریز

آب سردشو من!

بعد همون جوری که خودم براش توضیح دادم برام توضیح میده!

حدودا دوازده روزه که من و زکریا تنهاییم

و باباجون برای یه ماموریت کاری رفته چین و خیلی دپرسیمگریهگریه

هر طوری هم میخوایم بگذره نمی گذره که !!!!!!!!!!

حالا هم که مشغول گرد گیری خونه شدیم دو تایی چون بابا قراره فردا  برگرده خنده

یه شیشه پاک کن پر رو تقریبا نصفه نمودند ایشان ولی خداییش جاهایی رو دستمال کشید که من ماهی یکبار حوصله م میکشه تمیز کنم.

اینم بگم من از اون خانومایی نیستم پا بندازم روی پا ناخونامو سوهان بکشم یه بنده خدایی بیاد کارامو انجام بده

!

پسندها (2)

نظرات (12)

مامان نازنین زهرا
19 بهمن 93 14:21
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام ....به به .......خدا عمرت بده خواهر عاقبت به خیر بشی بانو....هر چی دعای خیره نصیبت ان شاالله ...بسه یا بازم بگم....ان شاالله یه عروس ماه گیرت بیاد خواهر ....خوشبخت بشه این گل پسر....اینا را گفتم چون این نشون میده مامان با انصافی هستین خواهر که همچین چیزایی را از الان به گل پسر یاد میدید... این کمک کردن بچه ها که معادل زحمت 2 برابر شدنه ...برای من که اینطوره ...لک میکنه بیا وببین ظرف میشوره فاجعه خلاصه داستان داریم راستی جای همسر خان سبز بافعل گذشته ...وچشمتون روشن با فعل حال
مامان زکریا
پاسخ
قربونت برم عزیزم با دعاهات دل گرم شدم آقامون هم خدا رو شکر برگشتن ممنووووووووووون
مامان نازنین زهرا
19 بهمن 93 14:23
ای بابا یادم رفت بگم این بیسکوییتو اگه زحمتی نیست دستورش وفوتشو میفرمایین؟...آخه من تا حالا بیسکوییت درست نکردمهروقت وقت کردی
مامان زکریا
پاسخ
سلام عزیزم باشه حتما دستورشو میذارم
مامان گلشن
19 بهمن 93 20:17
شکی نیست که زکریا پسر با دقتیه....و هیچ کاری رو سر سری انجام نمیده...الهی که همیشه موفق باشه....باباتون هم زود زود برگرده به سلامتی
مامان زکریا
پاسخ
مرسی خاله بابامون که برگشته!! من مطلب و ی هفته دیر گذاشتم!
گهواره
19 بهمن 93 22:00
خیلی هم عااااالی!! عروس نمیخواین؟؟؟
مامان زکریا
پاسخ
شوووووووخی میکنی! کیه که نخواد
الهه مامان سلما
20 بهمن 93 0:09
سلام زهراجون کدبانوی عزیز...پسرتون هروقت قصد ازدواج داشت یه خبر به ما بدید..دختر سراغ داریم در حددد باقلواااا
مامان زکریا
پاسخ
ای به روی چشممممممممم چی بهتر از این
رها
20 بهمن 93 10:13
پس شما هم سیاست ما رو دارید، درسته، مسبب رفتار فرزندان خود والدین هستند، وقتی در کودکی نمی گذاریم بچه ها تو خونه کارکنند و تنبل بارشون میاریم با این تصور که کوچک هستن و توانایی انجام کار ندارن، بزرگ هم که میشن بی حس و حال هستن و انوقت دختر بیچاره مردمباید جور همه چیز رو بکشه،بچه رو باید از همان کودکی با کارهای خانه آشنا کرد
مامان زکریا
پاسخ
دقیقا همین طوره که گفتی عزیزم
رها
20 بهمن 93 10:13
سوغاتی ها نوش جانتان
مامانی
20 بهمن 93 11:44
سلام به به چ پسرکدبانویی، خدا حفظش کنه، سعی میکنم این پستت رو تو ذهنم نگه دارم، شاید آینده به دردم خورد ما اصلا به مهارت خانه داری شما شک نداریم
مامان نازنین زهرا
20 بهمن 93 19:10
شرمنده کردی خواهر با پست پیوست
مامان زکریا
پاسخ
قااااااااااااابلی نداشت
مامانی
21 بهمن 93 13:22
سلام عزیزم به به میبینم که شما هم دست بکار شدین و دم عیدی دارین از پسرک کار میکشین چه کنیم ماها که دختر نداریم باید یه جوری واسه خودمون کمک حال پیدا کنیم از شوخی گذشته خیلی کار خوبیه چشم دلتون روشن همسری برگشتن
مامان زکریا
پاسخ
ممنون عزیزممممممم ان شالله خدا ما رو هم دختردار کنه
گلناز
21 بهمن 93 15:21
سلاااااااااااااااااااااااااااام قربووووووووووووووووووونت برم پسر خوب همیشه توی کارها به مامانت کمک کن پسر گل افرررررررررررررررین
مامان امیررضا
25 بهمن 93 14:47
افرین به این مامانی و پسری کدبانو خدا برات حفظش کنه...ایشالله همین جور تا بزرگی تو همه کارها بهت کمک میکنه و پسر با وفایی برات میشه بیسکوئیت هاتم خیلی خوشگل شدن از قیافشون پیداست که خوشمزه
مامان زکریا
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از لطف شما و این دعاهاي ناب